ToplumDusmani.Net V2

Kültür ve Sanat Portalı

Thursday, Oct 30th

Son Guncelleme07:55:56 PM GMT

Nerdesin: Sanat Nedir Yunan Heykel Sanatı


Yunan Heykel Sanatı

e-Posta Yazdır

Reklamlar

Yunan Heykel Sanatı - LaocoonYunan Heykel Sanatı

Yunan heykelinde, kişisel özellikler değil, ortak ideal tip önemlidir. İdeal yüzler, ideal ölçülere uygun insan vücutları Yunan heykelinin başlıca özelliğidir. Başlangıçta kil, taş fildişi, kemik ve tunç gibi malzemelerden ilkel heykelcikler ortaya koyan Yunan heykelcileri zaman içerisinde bunu geliştirmişlerdir. Heykel sanatının gelişmesine ve anıtsal heykeltıraşlığın ortaya çıkmasının nedenleri arasında olimpiyatlarda başarı kazanan atletlerin Romalılar zaferle döndükleri seferler sonarsında, kazandıkları başarıları simgeleyen anıtlar dikmeyi adet edinmişlerdir. Belirli zaman ve yerde gerçekleşen olayları anlatan kabartmalarla üslü bu anıtların en önemlileri Augustos döneminde Roma’da yapılmış olan barış sunağında bulunur. Bir diğer önemli anıtsa İstanbul Sultanahmet meydanındaki Teodesius obeliskidir (m.ö. 4yy.). bu anıtın kaide kısmında imparator maiyetiyle beraber hipodrom locasında görülür. Kabartmanın merkezinde imparator bulunurken, diğer figürler imparatora yakınlıklarına derecelerine göre yerleştirilmiştir.
Cevaplar (1)Add Comment
Zeus

Yunan Heykellerinin Özellikleri


yazar Administrator, Nisan 06, 2010
Yunan heykelinde,kişisel özellikler değil, ortak ideal tip önemlidir. İdeal yüzler,ideal ölçülere uygun insan vücutları Yunan heykelinin başlıca özelliğidir.Başlangıçta kil,taş fildişi,kemik ve tunç
gibi malzemelerden ilkel heykelcikler ortaya koyan Yunan heykelcileri zaman içerisinde bunu geliştirmişlerdir.Heykel sanatının gelişmesine ve anıtsal heykeltıraşlığın ortaya çıkmasının nedenleri
arasında olimpiyatlarda başarı kazanan atletlerin heykellerinin dikilmesi geleneği, gelişen mimariye bağlı olarak,tapınakların taştan yapılması ve bunların iç ve dış cephelerinin, kabartmalarla
süslenmesi sayılabilir.

Yunan heykeli karşıtlıklar ve bunun yarattığı dinamizm üzerine kuruludur.Baş başka,kollar ve bacaklar başka başka yönlere bakarlar. Bu durum gösteriyor ki Yunan heykelcisi vücut nüansları üzerinde çalışmıştır.

Yunan heykelcileri örtü altından hissedilen gövdenin formunu ortaya çıkarmanın çekiciliğini fark etmişlerdir.Bundan dolayı,gizlerken göstermek yunan heykelciliğinde bir motif olmuştur.

M.Ö.7. ve 6.yy.da iki büyük heykeltıraşlık ekolü görülür:
1 - Girit Pelepones
2 - İyonya

Yunan heykelciliği üç bölümde incelenebilir:
1 - Antik Çağ (m.ö.490-460)
2 - Klasik Çağ
3 - Helenistik Devir (m.ö.330-30)

Antik çağ
Bu dönemden itibaren vücudun ağırlığının bir bacak üstüne verildiği,böylelikle frontal duruşun değiştiği görülür.Bu
yeni duruşun gelişmiş örneğine Olimpiya Zeus tapınağında rastlanır.

Klasik çağ
Bu dönem Parthenon tapınağının içinde bulunan altın,fildişi Athena heykelini yapan heykeltıraş Fidyas ile en parlak çağına ulaşmıştır.Bu heykel kaybolmuştur.Günümüze kalan ise zamanında Romalıların yaptığı kopyadır.Sanatçı en çok tanrı heykelleri yapmıştır.

Helenistik çağ
Bu dönemde portrecilik gelişmiştir.Bunlar arasında Büyük İskender portreleride vardır.

Cevap yaz
daha küçük | daha büyük

security code
Lütfen görüntülenen karakterleri yazınız


busy