ToplumDusmani.Net V2

Kültür ve Sanat Portalı

Sunday, Nov 17th

Son Guncelleme09:38:41 AM GMT

Nerdesin: Gündemdekiler Kötü Yola Düşmüş Kadıköy


Kötü Yola Düşmüş Kadıköy

e-Posta Yazdır

Reklamlar

Kötü Yola Düşmüş Kadıköy

Neon ışıklı tabelaları olan içinde loş ışık eşliğinde içkinin yanı sıra içerken sohbet etmek yada her ne yapmak istiyorsanız onun için kadında sunulan mekanlar var; pavyonlar. Kelime kökeni Fransızca “Pavillon“dan gelen pavyonun ilk çıktığındaki anlamı ‘içkili nezih restoran niteliğinde mekân’ olarak ifade edilmektedir. Fuarlarda büyük stantlara verilen isime de pavyon deniyor ya da Kamu çalışanlarına kalmaları için tahsis edilen tek karlı tek odalı lojmanlara; hatta Osmanlı saraylarında büyük misafir odalarına da pavyon adı veriliyor. Ancak Bizim konumuz olan pavyon "ucuz gece kulübü" olarak ta ifade edilebilinen içkili mekânlardır. Genel olarak bir kişiden pavyonu tanımlamasını istediğinizde size muhtemelen şöyle bir şey söyleyecektir; ‘Erkeklerin eğlenmesi için özel içkili mekân’. Malum çalışkan Türk polisinin sık sık yaptığı huzur operasyonlarında da pavyonlara yapılan baskınlar eğlence yerlerinin denetlenmesi olarak ifadelendirilmektedir. Bundan anlayacağımız gibi pavyonda esas mevzu erkek olan müşterinin eğlendirilmesidir. Eğlenme aracı olarak sunulan ise içki ve insan (kadın) bedenidir.

Dünya sağlık örgütü gibi birçok kuruluşun kullanmayı tercih ettiği ismi ile ticari seks; ‘karar alma yetisi olan yetişkinler arasında mal ve para karşılığında ve herhangi bir zorlama olmadan gerçekleştirilen cinsel hizmet. Olarak tanımlanmaktadır. Sokak fahişeliği, eskortluk hizmetleri, telefon arkadaşlığı hizmetleri, pornografi yıldızlığı, erotik dans ve erotik masaj ticari seks kapsamında değerlendirilmektedir’. Ticari seks konusunda çalışanlar seks işçisi olarak adlandırılmaktadır. Bu tanıma göre pavyonlarda verilen konsomasyon hizmeti de ticari seks olarak tanımlanabilinir. O halde pavyonları anlamak için öncelikle ticari seksi anlamak gerekmektedir. Ticari seksin geçmişi sınıflı toplumun doğuşuna dayanır. Hamurabi zamanında tapınaklarda rahiplerin yanı sıra kutsal fahişelerde yer almaktadır. Ancak bu fahişelik utanılacak bir meslek değildi. Hatta kadınlar bu konuda teşvik edilmekteydi. Evlenmeden önce herhangi bir erkekle beraber olmalıydılar. Romada ise devlet ilk genel evi kurulmuş ve geliriyle bir tapınak yaptırılmıştır. Ancak bu ticari seks ile ilgili olarak esas konu kadının ekonomik kazanım elde etmesi yada zevk alması değildir. Temel özellik kadının cinselliğini bir hizmet olarak erkeğe sunmasıdır. Hatta bu sunum devlet ve din tarafından teşvik etmekte ve organize edilmektedir. Bunun sebebini Aristoteles çok iyi bir biçimde ifadelendirmiştir. Ona göre devletin kökeni bir ailenin oluşması için bir erkeğin bir kadına ve bir köleye sahip olması gerekmektedir. Yani kadın ve köle erkeğin malı ve hizmetkârıdır. Eski yunanda ve Çin de fahişeler sadece seks partnerliliği değil aynı zamanda beraber hoşça vakit geçirilebilecek eğitimli bireylerdi bu yüzdende onlar diğer kadınların elde edemediği entelektüel birikim ve sanat eğitimi şansına sahipti. İslamiyet’te ise içinde içkili alem yapılan birçok yerleşim merkezinde ve ticaret kervanlarının uğrak yerlerinde “mahur” adı verilen mekanlar bulunurdu. Pavyonun kökeninin buraya dayandığı düşünülebilinir. Ticari seks sadece cinsel ihtiyacını değil, eğlenmek ve içkili sohbeti de kapsamaktadır. Ancak Türküye Cumhuriyetinde devlet gözetiminde ve vergiye tabi olan ‘genel evlerde içki ve eğlence yasaktır. Müşterilerin cinsel ilişki yanı sıra eğlencede taleplerinin olduğunu ileri sunan genelev sahipleri, işlerin eskisi gibi yürümediğinden şikâyetçidir’. İşte pavyonlar bu eksiği tamlamaktadır.

Pavyonlarda müşteriye içkinin yanı sıra beraber içki içmesi için birde kadın ikram edilir. Genelde işleyişi malum müşterimiz (erkek) mekana girer bir şeyler içerken salonda 15-30 arasında yaşları değişen mekanın işleyişine göre Türk yada yabancı (genelde Rus uyruklu) kadınların pistte dans ederken müşterinin bir adedini yada kaç tane istiyorsa beğenip garsona söylemesi ile masaya çağırır. Gerisi müşterinin isteği ve zenginliğine bağlıdır. Gelen her içkide garson 2 adet marka getirir bu markalardan birini kadın yani konsomatris alır ve tüm gece boyunca topladığı markalar üzerinden alır o günkü yöğmiyesini.

Sınıflı toplumlarda erkekler için kadın bedeni ve varlığı alınıp satılan bir kulanım ve eğlence nesnesidir. Ancak bu eğlence için normal (namuslu) yani mülkiyeti tek bir erkeğe ait olan bir kadın varlığının kullanılması mal sahibinin çokta hoşuna gitmeyeceği için bu işi meslek olarak gerçekleştirecek kadınlara ihtiyaç vardır. Konsomatris işte bu mesleği iyi bir şekilde icra eden kadınlardır. Konsomatris kelime olarak Fransızca ‘kadın tüketici’ anlamındadır. Konsomatrislerin yapması gereken müşterinin daha pahalı ve daha çok içmesini sağlamak ve kendisine ikram edilen içkiyi olabildiği kadar hızlı tüketmektir. Ayrıca yaptıkları sıradan bir cinsel partnerlik değildir aynı zamanda içki içilirken erkeğe terapide uygulaması gerekmektedir. Kafası atınca bir terapiste gitmek yerine bir pavyona giderek hünerli Konsomatrislerden birine derdini anlatıp cevap olarak ‘takma kafana aslanım içelim güzelleşelim’ cevabını almak birçok erkeğin neşesini yerine getirebiliyor olmalı ki İstanbul da ortalama 150 kadar pavyon var. Tabi bir terapiste ödenen 45 dk bir sehansın fahiş ücretinden çok daha ucuz olması da cabası. Bu mesleği yaparken konsomatrislerin ticari seksin tanımına da bakarak tamamen özgür karar verdiklerini sanmayın. Kadıköy’de çoğunluğu eşcinsellerden oluşan 50 seks işçisi ile geçekleştirilen ankette ‘47 kişi başka bir iş yapma şansı olamadığını, para kazanmak için bu işi yapmak zorunda kaldığını; 1 kişi zorla çalıştırıldığını. 2 kişide cinsiyet değiştirme ameliyatı için para biriktirmek için bu işi yaptığını ifade etmiştir.’ Yabancı uyruklu kadınların pasaportlarına el konularak çalıştırıldıkları bilinen bir gerçektir. Tecavüzünde seks işçiliğini desteklediği ifade edilmektedir. Aile içi cinsel istismar yaşamış olan kişilerin bu yaşadıkları travma neticesinde cinsel olarak sömürülmeyi yaşam pratikleri içinde olağanlaştırıp böyle bir meslek seçme ihtimalleri hiçte düşük bir ihtimal değildir. Dahası seks işçiliğine başlama yaşını 11 olarak tespit edilmiştir. Çocuk seks işçilerinin en çok çalıştıkları işlerden biri de konsomatrisliktir.

Kadın olsun, eşcinsel olsun, çocuk olsun erkekler eğlence malzemesi olarak yaşamını sürdürmek zorunda olan insanlar var dünyamızda. İşte bu insanların çalıştırıldıkları yerlerden birisidir pavyonlar. Kadıköy rıhtım caddesinin ara sokaklarında bu pavyonlara bol miktarda rastlayabilmekteyiz. Kadıköy’ün tarihi Rum evleri ile iç içe yer alırken bu pavyonlar insan onurunu ve Kadıköy tarihini eskitmeye devam etmekte.

 

 

aylin

Ticari seks dosyası. Prof. Dr. Esin Küntay, dr. Murat Çokar

Ticari seks dosyası. Prof. Dr. Esin Küntay, dr. Murat Çokar

T.C. Kadıköy Belediyesi, Türkiye sakatlar derneği İstanbul şubesi, kadın emeği değerlendirme vakfı, insan kaynağını değerlendirme vakfı;seks işçiliğinin insan hakları araştırması;Filiz Sasaoğlu;aralık 2005


Cevaplar (0)Add Comment

Cevap yaz
daha küçük | daha büyük

security code
Lütfen görüntülenen karakterleri yazınız


busy